بخصوص أعآجيب العالم + وضع السيرفر

• السلام عليكم

يبدو أن هذه النسخة لا تحتوي على شات جماعي لكل السيرفر :(
    يجب إيجاد طريقة بديلة للجميع.

كيف تجتمعون؟ أين تتكلمون وتنسقون أموركم؟؟

• السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

رابط الشات :

http://natar.travian.org:8080/
    الموعد يوم الاثنين غداً
    الساعه 18 بتوقيت جرنينتش بتوقيتنا بالسعوديه الساعه 9 ليلاً

اتصال بشات عام العاب ترافيان
    Connect to TravianGames IRC

Nickname: اسمك بلغه انجليزيه ( لا يقبل العربى )

Channels : أسم القناه المتفق عليها و لتكن
    Travian:Kingdoms

عند ضغطك على الرابط ستجد هذا الموقع

اى سؤال اخر لا تتردد فى طرحه
    تحياتى للجميع .

- - - Updated - - -

السلام عليكم

يبدو أن هذه النسخة لا تحتوي على شات جماعي لكل السيرفر :(
    يجب إيجاد طريقة بديلة للجميع.

كيف تجتمعون؟ أين تتكلمون وتنسقون أموركم؟؟

فى شات عام و لكن ينفع نستخدم شات عام اساطير
    و انا شرحت كيفيه الدخول فيه بالرد السابق
    و ليكن المعاد كما قال الاخ ابو نواف
    غدا فى تمام 18 بتوقيت جرينتش .

• السلام عليكم
    واخيراً...إجتمعنا...ههههههههههههه
    عامة لمن لم يحضر...يمكن إجمال نتيجة الإجتماع في التالي:

1- قوات التتار بالمعجزة..ليست ثابتة العدد
    بمعني انها تتناسب مع متوسط إجمالي القوات بكل سيرفر....أي لا خوف من عدم القدرة علي بناء جيوش كبيرة بهذا السيرفر نتيجو لقلة عدد اللاعبين النشطاء.:o
    2-سيتم طرح خوذات بالمغامرات ترفع من سرعة تدريب القوات:rolleyes:
    3- سيكون هناك مسابقات لربح الذهب بالمنتدي:cool:
    4- كل ما هو داخل في خصائص اللعبة وقواعدها وسرعتها...لا يمكن باي حال تطبيقه بهذا السيرفر....ولكن يمكن طرحه كإقتراحات وسيقوم الادمن مشكوراً بنقلها للإدارات المختصة.
    ---------------------------------------------------------------
    تنويه: (كنت هأنسي أهم حاجة)
    وقد إتفق المجتمعون كلهم علي:
    ان كل من سيرسل لي موارد بقيمة تتعدي ال10 ألاف..فسسيتم منحه 5000 دهب..في سرفر ترافيان الممالك لعام 2025...:p:p

• السلام عليكم

مشكور يا الذيب على نقل ما دار في الاجتماع ليعرف اللاعبين الذين لم يحضروا
    عندي تعقيب بسيط على النقطة رقم 3
    المسابقة بدأت بالفعل منذ بداية السيرفر كل ما عليك فعله عمل إعجاب (لايك) لصفحتنا على الفيس بوك
    وسيتم طرح سؤال كل يوم اربعاء والجائزة 50 ذهبة للفائز
    يتم السحب على اسماء اللاعبين اصحاب الاجابات الصحيحة ويتم منح الجائزة للاعب واحد
    تابع صفحتنا على الفيس بوك كل يوم اربعاء من الاسبوع وحظ اوفر للجميع

تحياتي

Red John
    Customer Service Representative & Community Manager
    Travian Kingdoms AE

• السلام عليكم
    الرجاء توضيخ عنوان الصفحة علي الفيس بوك....لم اجد سوي الصفحة الأم بالإنجيليزية...وانا مشترك بها من قبل دخولي السيرفر....هل هذه هي؟...لم اجد مسابقة الأربعاء!!!

• السلام عليكم

هذا هوعنوان الصفحة https://www.facebook.com/TravianKingdoms/
    لغة الصفحة تعتمد على لغتك المستخدمة في الفيس بوك
    ارجو منك ضبط لغتك على العربية حتى تظهر لك الصفحة بالعربي
    بالنسبة للمسابقة فهي تنزل بالصفحة كل يوم أربعاء

تحياتي

Red John
    Customer Service Representative & Community Manager
    Travian Kingdoms AE

• وعليكم السلام
    بـ صراحه الموضوع شدنى انا هتكلم فيه من وجهه نظري ومن تجاربي فـ النسخه الممالك الاجنبي النسخه فـ منتهى الروعه على فكره لانك مهما تعمل فيها مش هتعرف تلعب فيها لوحدك لازم هتعتمد على الى حواليك والاجمل فيها صعوبتها ان معكش تحف عندك السالب ده قصه تانيه لوحدو انتا حتى من تلقاء نفسك هتلاقيك بتنتحر على اى حد احسن من ان الجيوش تموت من السالب النقطه التانيه نقطه التحالفات طبعآ هما على كذا مره غيروها كان الاول 7 ملوك غيروها خلوها 3 ملوك ونزلو حكايه الـ 7 امراء هو الطبيعي ان السرفر يكون ربعه ملوك وتلت اربعه حكام لكن علشان الاغلبيه او يكاد يكون كله لسه بيجرب فـ كله شاده حكايه لم الضرايب والجو ده فـ كله نازل ملوك فـ السرفارات الاجنبي كان كله بيجرب كده بردو لـ حد متعودو وفهمو الدنيا علشان اختصرلك الموضوع السرفر بيبان فـ نصفه الى هتلاقيه متصدر المهاجمين ديمآ ده اعرف انه ده الى بيصطاد المعجزات والى متصدر المدافعين ده اعرف انه هو الى بيبنى المعجزه ده فـ الاغلبيه الى بيحصل لان نقاط الدفاع بتتحسب لـ الى معزز مش صاحب العضويه النقطه الاخير الاغلبيه حاسس بـ الملل لانه السرفر بطيئ ومعظم اللاعبيه مبتملش للبطيئ اما ينزل السريع هتستمتعو فعلا بـ اللعبه مع انى افضل البطيئ علاشن تقدر تأمن نفسك بـ سهوله السريع عن تجربه مش بتلحق تعمل حاجه بـ الاخص لو ملك لانه كله بيهجم على كله علشان يحصل كنوز جربو كل حاجه فـ النسخه وبعد مهتفهمو كل حاجه فيها هتتأكدو انها ممتعه جدآ

تحياتى :)

• وعليكم السلام
    بـ صراحه الموضوع شدنى انا هتكلم فيه من وجهه نظري ومن تجاربي فـ النسخه الممالك الاجنبي النسخه فـ منتهى الروعه على فكره لانك مهما تعمل فيها مش هتعرف تلعب فيها لوحدك لازم هتعتمد على الى حواليك والاجمل فيها صعوبتها ان معكش تحف عندك السالب ده قصه تانيه لوحدو انتا حتى من تلقاء نفسك هتلاقيك بتنتحر على اى حد احسن من ان الجيوش تموت من السالب النقطه التانيه نقطه التحالفات طبعآ هما على كذا مره غيروها كان الاول 7 ملوك غيروها خلوها 3 ملوك ونزلو حكايه الـ 7 امراء هو الطبيعي ان السرفر يكون ربعه ملوك وتلت اربعه حكام لكن علشان الاغلبيه او يكاد يكون كله لسه بيجرب فـ كله شاده حكايه لم الضرايب والجو ده فـ كله نازل ملوك فـ السرفارات الاجنبي كان كله بيجرب كده بردو لـ حد متعودو وفهمو الدنيا علشان اختصرلك الموضوع السرفر بيبان فـ نصفه الى هتلاقيه متصدر المهاجمين ديمآ ده اعرف انه ده الى بيصطاد المعجزات والى متصدر المدافعين ده اعرف انه هو الى بيبنى المعجزه ده فـ الاغلبيه الى بيحصل لان نقاط الدفاع بتتحسب لـ الى معزز مش صاحب العضويه النقطه الاخير الاغلبيه حاسس بـ الملل لانه السرفر بطيئ ومعظم اللاعبيه مبتملش للبطيئ اما ينزل السريع هتستمتعو فعلا بـ اللعبه مع انى افضل البطيئ علاشن تقدر تأمن نفسك بـ سهوله السريع عن تجربه مش بتلحق تعمل حاجه بـ الاخص لو ملك لانه كله بيهجم على كله علشان يحصل كنوز جربو كل حاجه فـ النسخه وبعد مهتفهمو كل حاجه فيها هتتأكدو انها ممتعه جدآ

تحياتى :)

كلام جميل من شخص ذو خبره اشكرك على النصايح واثراءنا بالمعلومات
    انا من اللي يحب اللعب بالسيرفر البطيء لكن بهذه النسخه بالرغم من الصعوبات اللي نواجهها لكن بنحاول نعمل حاجه ونضع بصمه خاصه كلاعب وكرابطه
    7 ملوك واقعيه بصراحه لكن مع تقليص الملوك كان الاولى تعويضها بعدد الامراء ع اقل تقدير
    وقت المعجزات بيكون لنا كلام ثاني :)

[SIZE=6]لست من ثقآفة !
    ... الإنتقآم !!
    ولكن أؤمن بإن البعض !
    يحتآج لكـسرهة ..
    ع ـين !!![/SIZE]