التحديث الجديد

• بالنسبة للتحديث الجديد انا سمعت انه هيتم اختباره الاول في التجريبي وفعلا التجريبي انهرضا بس فؤجئت انه هيتم نزوله في السيرفرات الرسمية لكل اللغات زي الليلي كدة ؟
    المماليك كانت بتكبر وبتتوسع ازاي عكس غيرها
    الاسرع اللي ينزل قري جديدة الاول هيوسع من مملكته في الحجم واللاعبين والكنوز ونقاط النصر
    امال دلوقتي اية الفرق لما كلوا ينزل معاه اميرين ؟
    تقللوا من ضرائب الملك علشان مش اي حد يختاره ؟

لا بالعكس دي الناس هتختاره اكتر لانه هينزل زي الكل
    وتقدر تبني اكتر من خزنة في القرية الواحدة
    وفتح خزنة جديدة بعد 10الف كنز 10الف ؟
    الكلام دا حقيقي ولا دا النت معلق عندي؟
    كدة انتوا بتلغوا متعه السيرفرات السريعه نهائي
    لغيتوا نظام التحالفات اللي كان اجمل نظام اللعبه شافتوا قولنا ماشي اوك مفيش مشاكل بس توصل لدرجة اميرين بس لا كدة كتير بصراحة

لو انت في الكلام تاجر
    انا في الفعل فاجر
    اصلها مش بالسن
    انا اهو مش كبير
    بس حاطط علي ناس كتير

• هلا بكم وحياكم الله ومساكم بالخير
    انا حسب رأيي المتواضع اختلف مع الاخ فيفتي واتفق معه في بعض النقاط
    بالنسبة لأن الاميرين يكونو فاتحين من بداية الجولة هذا الشيء ما راح يعطي افضلية لأي ممكلة على الاخرى؟ ليه بس؟ كان تفضل زي ما هي
    أما عدد الكنوز 10 الاف كتير جدا احنا الحين ب4 امراء وكلهم عندهم خزن فعالة نحتاج وقت لنجمع 4 الاف ما بالكم 10 الاف كنتم تخلوها 5 الاف اذا بدكم تزيدوها
    بس تزيدوها بنسبة 150% كتيرة جدا وغير عادلة تماما والى ان يأتي وقت الدمج ما راح يكون عند المملكة أكتر من 4 خزنات اذا قدروا انهم يجمعو اول 10 الاف ويفتحو المنفذ الرابع حق الخزنة فارجو منكم اعادة النظر في مسألة الكنوز هذه. أما بالنسبة للتغيير بشكل عام انا معه لأن مزيد من الممالك الصغيرة يعني مزيد من الحروبات ولن ينتهي السيرفر بمملكة واحدة دون منازع وسيكون هناك الكثير من المتعة وهذا الشيء اللي كنا نطلبه من زمان جدا. والدمج أساسا الان حاصل وبصورة كبيرة جدا بالسيرفرات فانتم الحين خليتوه رسمي وعن طريق اللعبة نفسها هذا شيء جميل. بس لسه في اشياء ضبابية محتاجة توضح قبل بداية السيرفر.
    خالص ودي/
    أبوخالد

إذا شئت أن تحيا سليما من الأذى *** ومالك موفور وعرضك صين
    لسانك لا تذكر به عورة امرئ *** فكلك عورات وللناس ألسن

• السلام عليكم

بالنسبة للتغيير لقد تم تصميمه لمعادلة اللعبة بشكل عادل بين الممالك
    وكلكم تعلمون كيف تنتهي السيرفرات بمملكة واحدة مسيطرة على الامور
    الان سيكون هناك مزيد من المنافسة والكثير من الممالك القوية الصغيرة
    يعني بدل مملكة بها 60 لاعب والفعالين 10 يكون في 15 لاعب وكلهم فعالين
    شكرا لارائكم لأنها تهمنا جدا وشكرا لصاحب الموضوع لفتح باب النقاش كنا سنفعل ذلك بأنفسنا
    سأقوم برفع جميع مقترحاتكم وارائكم الى مصممي اللعبة ليتم النظر بها

تحياتي لكم

Red John
    Customer Service Representative & Community Manager
    Travian Kingdoms AE

• My only concern with this update is that it just encourages the larger kingdoms that, as you say, "take over" to just splinter off and still function as a larger entity.

I know this is an attempt to balance to game towards smaller kingdoms, but this does nothing in my eyes to incentivize this play-style. Thought, as I say that, I don't have any better options for you.