Posts by JJ

Hola a todos, gracias por avisar de nuevo.

Volveré a hablar con los desarrolladores hoy para ver cómo está el tema, pero por ahora lo único que puedo asegurar es que llevan toda la semana trabajando en ello y es la prioridad número uno del equipo.

Vuelvo a informar por aquí cuando tenga más información.

Un saludo,
    JJ

Hola @Oxkar#ES

gracias por avisar. Nuestros desarrolladores lo están investigando pero parece que lo podrán arreglar pronto.

Sentimos las molestias y gracias por avisar.

Un saludo,
    JJ

Hi all,

We're aware of the issues and our devs are working on them. Thanks for reporting it to us and we're sorry for the less than ideal experience

Please, keep us updated and let us know if these or other issues happen. We'll also keep you updated on our progress in fixing it and making the game worlds more stable.

@LordBolton, it might sound obvious, but we truly want the game world to be working as it's supposed to be. I just talked to one of the devs working on this so I could get a clearer picture of the problem, and it seems like there is not one single cause for the problem and even though the final result for us players is the same (lagging, having to reload the page to move forward...) the causes are always different and not a single one, so fixing them all takes some time. However, they seem confident in finding a solution to all so we can all enjoy playing without issues. Until then, we're sorry, please have some patience and keep reporting to us the issues.

Best regards,
    JJ

Hi all,

We're aware of this and our devs are working on it. Thanks for reporting the issues and we're sorry for the less than ideal experience

Please, keep us updated and let us know if these or other issues happen. We'll also keep you updated on our progress in fixing it and making the game worlds more stable.

Best regards,
    JJ

Hi all,

We're aware of this and our devs are working on it. Thanks for reporting the issues and we're sorry for the less than ideal experience :(

Best regards,
    JJ

Hola a todos de nuevo,

hablé con el diseñador que creó las uniones de reino y esto es lo que me dijo:

• Los "meta-reinos" o megabloques existían antes y después de las uniones de reino. No hay nada que se pueda hacer desde el diseño del juego para limitar que los reinos se ayuden entre ellos.
    • Si limitamos el número de gobernadores por reino, esto no evita que dos reinos puedan cooperar para acabar con un tercero. Tampoco evita que un solo reino (actual) se divida en 10 reinos (Las Alpacas 1, Las Alpacas 2, Las Alpacas 3...) y que al final sigan siendo el mismo megabloque pero más separado.
    • El diseñador cree que este problema seguramente no tiene solución, ya que es imposible tener diplomacia y libertad de acción en el juego y a la vez poder evitar que los jugadores cooperen entre sí para ganar

Y ahora mi opinión como jugador:

• También estoy a favor de un límite de miembros por reino, parecido a la sugerencia de @Oso para ES3, pero como dice el diseñador... ¿cómo puedes evitar que alguien se salte la norma? ¿O que copeere en secreto con otro para ganar? Incluso si hay un límite puesto por el juego, puedes seguir cooperando con quien quieras...
    • Yo (igual que muchos otros aquí) preferiría tener un desafío que estar en un macro bloque y ganar sin hacer nada. Cuando tu reino es demasiado grande, un solo gobernador no tiene demasiada influencia en nada y al final no conoces ni a un cuarto de los jugadores de tu reino. Pero tampoco veo una solución perfecta, a no ser que sean los mismos jugadores quien impongan la norma. Pero siempre habrá algunos que prefieran ganar injustamente que tener un reto, y se saltarán la norma... incluso si Kingdoms tiene un límite en el juego.
    • Y otro problema que se me acaba de ocurrir: si tienes un límite de 15 gobernadores por reino, ¿qué pasa con los principiantes y noobs? Travian Kingdoms es un juego bastante complicado y la primera vez que lo juegas es un gran desafío y necesitas que alguien te explique qué hacer cuándo. Yo necesité varias rondas para medio enterarme de todo y aún hay cosas que sigo aprendiendo. Un buen reino no querría "malgastar" uno de sus slots de gobernador con un noob que no sabe jugar, porque estaría en desventaja. Todos aquellos que pueden conectarse solo 2 o 3 horas al día estarían automáticamente descalificados para jugar en uno de estos reinos.

Parece que el tema es bastante complicado y no veo una solución rápida :( A mí me parece un experimento interesante el de @Oso, pero no sé muy bien si podría funcionar, a no ser que todos los jugadores nos pusiéramos de acuerdo, y aún así alguien hará "trampas" o no querrá seguir el acuerdo y todos los demás reinos estarán en desventaja.

Hi @PoLo,

We're listening to your feedback and we're always open to discussion. I think you will be happy to hear we have taken yours (and similar complaints) into consideration and we'll change the frequency of updates, leaving new releases for much longer in our TEST game world before bringing them to new live normal game worlds. How much longer? We're planning to leave new updates for 2 weeks in TEST before releasing them live, giving us more time for catching bugs or any other issues that might arise.

About the problems in COM6 and COM1, we're still looking into them, but there should be fewer issues since we already had a look and tweaked these game worlds. If you're still experiencing the same issues, please be so kind to let us know.

Regards,
    JJ

Perdona que haga hincapié, @DarkJonter#ES, pero que no es ex-empleado xD

No pasemos información falsa de alguien que se inventa las cosas.

Desde que empezó el primer ES1 (y bastante antes) estaba yo aquí y te aseguro que el equipo no ha cambiado. Nadie se ha ido de Travian Kingdoms. Todos los que hemos sido empleados seguimos siéndolo, es ridículo que alguien diga que es un ex empleado.

En palabras de Trump:

PD: He traducido tu post para nuestros diseñadores. Cuando respondan lo pondré por aquí.

The way it works in Kingdoms is the following: once your avatar in a game world is deleted or the game world ends, the unspent gold that you bought (not the same as the one you win in contests) gets returned to the lobby. Then you can put this gold back into any current game world (it doesn't matter if it's from COM, IT or anything else) - However: It doesn't work with Russia, Poland and Hungary game worlds, since they are a special case and their Gold can only be reused in their domains.

Hope that clears it up :)

Regards,
    JJ

Gracias por el post, @DarkJonter#ES.
    Me aseguraré de que lo lean los diseñadores del juego. En cualquier caso siempre nos alegramos de ver un post tan elaborado y el equipo siempre está abierto al debate para seguir mejorando.

A una cosa sobre la que sí te puedo responder ya es sobre lo del "ex-empleado de travian": Creo que salió el tema hace un par de meses, y todo era mentira. (Quizás @Unknown sabe más al respecto) En todo caso, te puedo asegurar que cuando un trabajador de Travian deja la compañía, deja de tener acceso a todas las herramientas de los empleados, sin excepción.

También los empleados tenemos totalmente prohibido utilizar estas herramientas para nuestro beneficio en el juego, y todo queda registrado así que nadie sería tan tonto de intentarlo. :D

Un saludo,
    JJ

Hi @Ariakus, Hi @Enhjørning#EN,

we will definitely change this. It's being designed already, but we have a few already started features with higher priority, so it might take some time still.

For now, you can join the discussion about this. We discussed this with a lot of players and one of the game designers in this thread: Reinforcing/Attacking/Defending
    As you can read there, one option is to have a system that chooses the most common action depending on the type of target or simply having no default selection ever.

Have a look at the thread and let us know what you prefer, but know that this will definitely come.

Regards,
    JJ

Hi @sr0liveira#EN,

If you are playing in a PT world, the only language of the game world should be Portuguese. In a COM international world, you should be able to play in Portuguese by changing the language in the settings.
    I just checked in COM1 that started last week and it seems it had a bug that made Portuguese and Spanish not available. Thanks to you it's now been fixed, thank you for reporting it! :)
    Portuguese should be available in COM1 again. You can change it in the settings.

About the forum interface... sadly Portuguese is not available. I'll try to look into bringing it to the forum too.

And yes, you can delete your avatar in a game world (and leave this game world) also from the settings of the game world you want to delete. Let me know if you have trouble finding the option.

Hope you have a nice 2018 too!

Regards,
    JJ

Hi @Tsururun#NO,

#NO is for "Nordic Game Worlds", not for Norwegian, sorry for the confusion. You can remove this tag directly in the lobby (and rename your account to something different, without the #NO tag) as soon as you accumulate some prestige points. Playing for a few days should be enough.

It's true that in most Nordic worlds, the most used language is English, but you could also create your own Finnish-speaking-only kingdom, if you wanted to.

Regarding the interface language, it depends on several factors. If you are playing on the browser, you can change it between the official languages of the world in the settings menu. (Nordics should have Danish, Norwegian, Finnish and Swedish). This limitation was decided a long time ago to avoid having bigger communities (like the Russian or German for example) overflow smaller ones. If you wish to play with an English interface, you could join one of our international game worlds, available in all languages.

If you're playing on mobile, I believe (so far) the language of your phone takes precedence over the language of the game world, so if you want to play in English, you'd have to change the language of your phone to English. We might let you change this directly in the app in the future, but so far that's how it works.

Let me know if you have any questions or suggestions, we're always open to feedback. :)

Best regards,
    JJ