Posts by -FIFTY-

علشان تخرج من الحماية لتستنا الوقت ليكون سكانك 200 فالناس بتخرج من الحماية وبتخرج وبتنهب بعض عادي

السلام عليكم ابي أغير الصورة وشلون بس الي فيه بنت شعره ابيض

هتدوس علي صورة البطل اقصي اليسار > المميزات > هتلاقي البطل علي اليمين وفي تعديل هتدوس علي تعديل
    هتلاقي تحت صورة البطل نوعه وغيرو :D:D

محمد من مصر
    السن مش مهم صح :rolleyes::rolleyes:
    موجود من تاريخ
    2/2016
    ل
    7/2016
    5 جولات لحد دلوقتي
    ولسه راجع في السيرفر السريع الثاني بعد اجازة :D
    يمكنكم ايجادي في اي سيرفر سريع :D:D
    والمنتدي طبعا :D

ماذا يفعل وضع العطلة؟

بمجرد تفعيله، وضع العطلة سيجعل من المستحيل مهاجمتك من قبل اللاعبين (أو بصورة أكبر ارسال اي تحركات قوات باتجاه قراك الخاصة) لمدة من الزمن. بالمقابل لا يمكنك ارسال جنودك الى اي مكان (عدا ارجاع التعزيزات التي وصلت اليك قبل تفعيل العطلة). علاوة على ذلك انتاج الخشب والطين والحديد وكذلك تدريب القوات سيتم ايقافهم. لو قمت بتفعيل زيادات الموارد سابقا سيتم ايضا ايقافها مؤقتا بانتظار عودتك للعب. بينما انتاج القمح سيستمر كالمعتاد مما يسمح لك بإطعام الجنود الذين قمت بتدريبهم قبل تفعيل العطلة.
    اذن بينما حسابك في وضع العطلة، يمكنك التخلي عن اللعب لفترة. لكن قد تتساءل الان...

24 ساعه بدون تدريب ولا انتاج
    =
    24 بضعف وقت التدريب وضعف الانتاج
    =
    استراتجيات جديدة 8o8o8o8o8o

بس موضوع ان الملك او الامير نقاط النصر ماتزيد دي هتعمل مشاكل :(:(:(

السلام عليكم

انا قمت بالهجوم على هدف بالبطل... وبعديها بدأت النهب ... بعد هجمتين رجع يقولي اللاعب
    الهدف تحت حماية المبتدئين.

؟؟؟؟؟؟؟

سؤال بقي
    اللي انت هجمت عليه دا كان خامل صح !
    ودلوقتي لما هجمت عليه مبقاش خامل
    صح كدة ؟
    لو كلامي اللي فوق صح الحماية بتختفي لما يكون القرية رمادي وبترجع لما الشخص يفتح حسابه :D:D

بس ليه اهرب من سيرفر معمول علشاني لاني من نفس الفئه مش المفروض احاول اطوره الاول بدل مااحاول الجأ للسيرفرات العالمية
    اطور اللي عندي خصوصا انك بيجيلك ناس اجانب وروس بيلعبوا معاك في السيرفرات العربية برضوا
    +1 في رقم 3
    معاك في 4 دمج بهدف مثلا مملكتين جمب بعض بدل مايضربوا في بعض يندمجوا ويكونوا قوة مع بعض ضد قوة موجودة في الاصل لكن لو مافيش قوة تانية فالدمج هنا هيكون خوف مش اكتر
    لكن انا مشكلتي ان الدمج ميكونش السيرفر كلو مملكة واحدة او 90% مملكة واحدة ضد 10% مملكة تانية باي عقل يحصل دا !

بالنسبة للتغيير اللي حصل للتحالفات حصلت فايدة كبيرة بس بالنسبة للسيرفرات اللي فيها عدد لاعبين كتير كالتجريبي والسريع العالمي لان كل الملوك في اول اسبوع بتنافس علي البقاء مهما كان حجمة او هيبته
    لكن بيكون فاشل بالنسبة للسيرفرات العربية واللي بيكون فيها عدد لاعبيين قليلين وتقدر تقول من اول يوم من المملكة اللي هتكمل ومين المملكة اللي مش هتكون موجودة

سمعليكو :D:D

انا عندي سؤال اخره علامة استفهام هام :D:D !

ليه عدد اللاعبين في السيرفر العربية قليل مع ان في النسخة الرابعه عددهم كبير ؟

ليه في كام لاعب كان بيشكي من السيرفرات العربية والادمنات اللي فيها والكلام اللي كان موجود دا حقيقي ولا مجرد غضب مش اكتر ؟

ليه السيرفرات العربية مبنية علي نظام اهجم علي اللي ماتعرفوش بس ?(?( ؟

ليه اللاعبيين الجداد بيكونو تحت المجهر ودول اكتر ناس بيتهجم عليهم واللي شوفتوا في سيرفر تاني مكلموش او مهجمش عليه ؟

ليه السيرفرات العربية كلها دمج دمج دمج مفيش فيها اي اثارة ولازم كلوا يفوز لازم حد يفوز وحد يخسر
    هيطلع واحد يقولي النتار صعب مااكيد صعب ال15 او ال20 واحد اللي في مملكتك تقدرو عليه مش لازم تجيب ال15 او ال20 اللي من مملكة تانية وتضمهم بحجة ان النتار قوي !!!

ليه السيرفرات العربية الملوك الموجودين بيكونو متفقين من اول السيرفر ( مش قصدي ان ماتتفقش بس عدد اللاعبيين ميعديش 50 60 واحد فاتفقوا في سيرفر في عدد لاعبيين عالي مش سيرفر ميعديش ال40 اون لاين ) ?(
    ليه السيرفرات العربي لما بتخلص بتكون مملكة واحدة او مملكة بعدة فروع مش مملكتين او تلاتة تيجوا نشوف :D

arabia4

ترتيب الممالك

الترتيب

اسم المملكة

القائد

عدد الأعضاء

عدد السكان

ĀşşăššiҊ

3,298,193

Matador

6

13,138

Āşşăšiin

2,969,028

ابوخشم

10

8,467

Āşşăššin

2,625,211

MJRM

7

5,998

Arabiax3، الجولة الأولى

الترتيب

اسم المملكة

القائد

عدد الأعضاء

عدد السكان

K.T

2,938,053

ABO HADI

43

10,757

K.T-1

942,706

W.W

15

15,336

K.T 2

845,366

مرشال برعي

33

7,007

هيجي واحد هناك اهو :D:D
    شايفو اوقسم بالله وهيقولي في سيرفرات بيكون فيها اكتر من مملكة
    هقوله بس اول 3 معجزات بتكون من مملكة واحدة برضوا فهيا هيا

وواحد تاني هيجي اهو :D:D
    شايفو اوقسم بالله وهيقولي ماانت في السريع حاليا عاملين نفس الكلام
    هقوله انا المفروض اكون ماسح من اليوم ال18 في السيرفر بس كملت علشان اخلص بادج السكان :thumbup::D:D

وفي السيرفر اللي انا كنت متابعه من بعيد ان كان فيه منافسة من طرف واحد كان السريع الجولة اللي فاتت لان حصل مشاكل داخلية وناس حاولت تقلب عليهم ودا حصل
    ( مصادري من شخص من المملكة من جوة )
    مش ببررلهم ولا اعرفهم ولا نزلت معاهم اول سيرفر سريع ليا اصلا :saint::saint:

قصدي هو ان السيرفرات العربية مش لازم يكون فيه اتفاق من اكتر من ملك انهم يكونو مع بعض لان السيرفرات العربية مفيهاش عدد لاعبين وانت باتفاقك دا بتقتل فرصة اي حد جديد ينزل يلعب يكون لوحده
    ينزل يلاقي مملكتين جمب بعض مش بتهجم علي بعض وبتهجم عليه لمجرد انه جديد مقولتلكش ماتهجمش بس اهجم واحد في مستواك
    انا دخلت السيرفر الليلي علشان اشوف الناس الجديدة اسئلتها اية بم ان مفيش ادمن في الشات العام ممكن حد يكمل
    عايزين مماليك تانية غير او ال4 في سريع واحد وانزل انا حكم :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
    K.T , FAMILY , IBR , القادة
    بالنسبة للسيرفرات السريعه

ياريت اللي هيتكلم او هيتناقش بهدوء وهدي اعصابك كدة واكتب كومنتك وانطلق :D:D
    عايزين نولع الدنيا علشان المنتدي يشتغل :D:D:D:D:D

انا لسه جديد وعايز ولقيت قريه قمحيه " وادي مهجور "" عايز ابني فيها قريه وطلعت المستوطنين بيقولي نقاطك الحضاريه لا تكفي اعمل ايه

طور المبني الرئيسي 10
    اكاديمية 10
    مبني بلدية
    هتجيلك النقاط الحضارية المطلوبة من المهمة

بالنسبة للناس اللي بتلعب بتعدد عضويات مفيش اي اجراء بيكون عليهم ليه !
    لمجرد انهم بيلعبوا ببروكسي او باكتر من في بي ان بيكونوا في امان وبيحصل ظلم للاعبين اللي بتلعب بعضوية واحدة
    اية الاجراءت اللي بتحصل !
    لان في اول اسبوع اي حد يقدر يوصل اول مهاجم واول مدافع واول بطل بتعدد عضويات !!!
    -FIFTY-
    arabia2

arabia2x3