Posts by Philbaaa

Auch wenn ich mir sicher bin, dass es schon irgendwo vorgeschlagen wurde: Der Reiter "Farmliste" könnte etwas überarbeitet werden.
    Zum einen sollte man zwei Farmlisten zusammenlegen können, ohne jeden Eintrag einzeln übertragen zu müssen.
    Außerdem wäre ein "alle Farmlisten starten" Button sehr nett, das erspart es, jede Farmliste einzeln auszuwählen, wenn man wie ich mehrere kleine Farmlisten erstellt.

Actually, if you only take the attack/building time and build 24/7, the gaul army has the highest ratio of infantry compared to cavalry (Due to long training time of their cavalry), Teuton is about 50/50 and Romans have higher cavalry-attack.
    And I have also seen late-game armies of 40k Imperians and 40k EC, which means the cavalry attack of the whole army was about 3 times higher, meaning Praetorians would be even weaker defending against that army than Legionnaries.
    In the other hand, I have also seen Teuton armies with 150k Clubswingers and no Cavalry at all, so there the Praetorian would greatly excel obviously.

I didnt check the numbers, so I dont know if they are all correct, but I want to tell you something else:

From the build X villages quests, you do not get culture points anymore, it is only resources now. (Building townhall + first small and large celebration still do, tho!)
    Also, using instant delivery for the first time doesn't give you the 2 gold it says, but resources.

Ty for answer!

And another question, how many time take an innactive player to dissapear from the map? (and his cities ofcourse)

It should be 21 days after they became grey on the map.

Changelog v0.64

Hier steht drin, dass man die Statthalter zuerst einladen muss, auf dem Testserver ist das Update schon drauf und funktioniert.
    Im Ankündigungs thread zu dem Update steht, es wird auf die restlichen Spielwelten aufgespielt, nur weiß ich nicht, ob das nur die Kingdom-Alliance-Merge Server betrift oder auch DE3, der eben noch mit der alten Version läuft.

Edit: Wurde gerade im Englischen Teil des Forums gepostet wie ich sehe und dort steht, dass es nur für die Server mit der neuen Version gilt, also nicht für DE3.

Ich weiß nicht ob ich wirklich der Einzige mit diesem Problem bin (denn ich sehe keine anderen Kommentare im Blog bis auf den von einem Admin) daher poste ich es mal hier:

Im Blog steht ganz unten, man soll ich anmelden um kommentieren zu können. Dies funktioniert nicht, ich habe mir sogar einen zweiten Account mit einer anderen E-mail Adresse erstellt und habe trotzdem dasselbe Problem:
    Es wird nach einem Passwort gefragt, obwohl man bei der Reigistrierung nur einen Benutzernamen und die E-Mail addresse angeben muss, daher habe ich gedacht man bekommt eine E-Mail um zu bestätigen, dies ist jedoch nicht der Fall, auf beiden meiner Accounts!
    Ich habe auch keine E-mails erhalten nachdem ich über die "Passwort vergessen" Funktion ein neues angefordert habe.

Ob das Problem bei Travian selbst liegt weiß ich nicht, denn es scheint mir so als würde die Anmeldung über einen anderen Dienst laufen (Word press).
    Ich hoffe, dass mir jemand sagen kann, wo genau das Problem liegt.

Mit freundlichen Grußen,
    Philbaaa

How long do you all need for your 3rd village? When I follow this guide, the 2nd village is built so fast that the waiting for the 3rd feels way longer than it used to. Is it the same for you?

Really depends on in which stage of the game you join and how large your kingdom is.
    I did it on comx3 aswell and could sell my stolen goods for a few thousand crop after a few days in the server so I could permanently hold celebrations and therefore I settled the 3rd village 2 days after the second. (Without artworks)

Some people do that to farm silver, since the items start with only 50% of the price you sell them for in the auction house.
    The price will eventually go down, but still you should get more silver than you have paid if you are the only one bidding.

Yes, you can turn any village you want into a city, as long as it has 500 population and you have a free culture point slot.

And there are a few cases where it is making sense to turn your village into a city:

- Your main village, since you will also produce 500 culture points per day (instead of 200 in non-main village cities)
    - in your treasury village, since you unlock the largest radius for your treasury at 1000 population
    - In your off village, to build great barracks and great stable
    - When you sense a chief attempt, you can block the enemy by turning a village into a city (he will need 2 CP-slots and twice as many chiefs to get it, so often it then fails)

"IGM: Beim Schreiben einer längeren IGM, wurden Wörter am Ende einer Zeile auseinandergeschnitten. Nun fängt das ganze Wort in der nächsten Zeile an."

Das freut mich besonders, weil mich das sehr genervt hat, dadurch konnte man meine wall of text immer noch schlechter lesen. :thumbsup: