Posts by DarioR_COM

Guten Morgen,

tatsächlich handelt es sich hier um eine Funktion, die wir zunächst entfernt haben. Dazu gab es Spielerfeedback und wir haben sie wieder eingebaut. ;) Es gibt einfach Spieler, die sich ihre Rohstoffe, sobald sie ins Bett gehen so hintauschen wollen, dass der Baumeister möglichst schnell greift... Über den Marktplatz ist die Sache vielleicht für Mathematiker spannend - aber für einen normalen Spieler kaum zumutbar bevor er ins Bett möchte. ;)

Hey. :) I understand the negative impact of this scenario and of course it is not cool. But while there are possibilities to solve the problem (e.g. allied player times an own raid before the incoming raid), it is important to prohibit pushing in the very beginning. Thank you very much for your opinion, we will take a look at this and maybe we find other solutions that enable us to soften this rule.

Hey there. :)

You are right - both timers
    But this is a safety issue. This is a safety issue to prohibit pushing in the very
    beginning of the server and not directly related to the BP (it also does not end by 200 population).
    So for now we want to leave it like it is. Do you see any difficulties with that?
    Thank you very much for your input!

Best,
    Dario

Bei Travian wird der Sitter automatisch gekickt, wenn sich der Besitzer 2 Wochen lang nicht eingeloggt hat. Ich vermute einfach mal, dass das für Tk so übernommen wurde.

Kann man auch schlecht machen. Dir würde es passen, wenn der Server von 22-4 Uhr pausiert. Leute die Spätschicht arbeiten, hätten es vielleicht lieber von 4-10 uhr und die Nachtschichtler gerne von 10-16 Uhr.
    Irgendwem wirst du mit einer solchen Regelung immer Vorteile verschaffen und anderen Leute Nachteile.

Von meiner Seite auch vielen Dank für das ausführliche Feedback! :) Ja, wir setzen grade eine Änderung um, damit die Sitter Regel in TK genauso funktioniert wie in TL. Ich finde das mit den Servern, in denen in der Nacht keine Angriffe laufen durchaus eine interessante Idee. Es ist gut denkbar, dass wir auch mal solche Server starten. Vielen Dank!

Die generelle Regel ist, dass verbündete Dörfer vom Adeln sicher sind. In Königreich KR-B und KR-C kannst Du also adeln, sofern die Dörfer politisch (gleiches Königreich bzw. Allianz) nicht mit Dir verbündet sind. Als verbündet zählen auch Dörfer, die geographisch im gleichen Königreich liegen. Also alle Dörfer in KR-A kannst Du nicht adeln. Wir ändern grade, dass diese Regel nur für Dörfer gilt, die der König als Mitglied des Königreichs bestätigt hat. So wird verhindert, dass Feinde ins Königreich reinsiedeln und dann vorm Adeln geschützt sind.

Die Geschwindigkeit der Händler, die die Schätze liefern wurde von 7 auf 3 gesetzt. Dafür liefern sie jetzt aber immer von nächstgelegenen Einfluss-Dorf des Königreichs und nicht mehr immer vom Hauptdorf. Weit vom Hauptdorf entfernte Dörfer profitieren also eher, nahe am Hauptdorf gelegene haben längere Lieferzeiten.

Servus!

Ich heiße Dario, bin 29 Jahre alt und komme ursprünglich aus Berlin. Bei Travian war ich am ersten Tag der Veröffentlichung 2004 mit am Start. Im Jahr 2009 habe ich bei Travian Games als Game Designer angefangen.

Bei Travian Kingdoms macht es mir am meisten Spaß ein Königreich kontinuierlich auszudehnen und sich gegen konkurrierende Könige zu behaupten. Mein Volk wähle ich dabei je nach angepeilter Strategie. Wobei sich die Römer für mich am bequemsten spielen und die Germanen mich vor die größte Herausforderung stellen.

Ich habe einen Sohn, der in drei Monaten drei Jahre alt wird. Dadurch ist die Work-/ Life-/ Game-Balance nicht leichter geworden. ;) Neben Travian spiele ich momentan überwiegend Hearthstone. Brettspiele zu zocken und zu designen macht mir auch großen Spaß. :)

Hast du den Herzog angegriffen? Wenn nicht sollten seine Dörfer automatisch immer in deinem Gebiet liegen, wenn du den meisten Einfluss ausübst und der Spieler politisch auch noch zu deinem Königreich gehört... Ich leite das mal an unsere QA weiter. Vielen Dank! :)

Hey Daniel. Wouldn't you demolish some of the normal Warehouses/ Granaries after you Build GW and GG to get back some of the building slots? Why exactly do you think GW and GG is a mistake? What problems do you see?

Hey Stringfellow. There is no "concept" of making a city chiefable. I just want to encourage you to come up with controversial ideas and aspects. :) In order to find the best solution for the game I think it is necessary that nothing is set in stone and exchanging tons of ideas, point of views and aspects. Assuming a city has a oyalty of 150% instead of 200%. What would that change? What combination of rules can you think of that really would improve the game?

Hey guys. This change was not made with any hidden agenda. The rule not to build GB/GS in the capital was simply not very intuitive. This change does make 9er and 15er fields as capitals even better. Is that bad? Not really - I mean you got a 15er cropper and it is your capital! With cities it is already possible to achieve a good production in a normal city. In every normal city you are able to build a Great Stable and Great Barracks. But not in your capital? - If you take a step back - that somehow feels wrong, doesn't it?

I think the point of chiefing the main hammer is a good one. But maybe there is another way to solve that problem? Something like: It is possible to chief a village with a Great Stable/ Great Barracks in it? Let us discuss all arguments and possibilities to find the best solution for the game! Your ideas are very welcome!

Please consider: We also have the idea for players to be able to build a Great Warehouse/ a Great Granny in cities containing 3 Warehouses/ Granarys. :)

Hi Daniel, actually we think about allowing a Great Granary and a Great Warehouse in citiies. At the current state we think that a Great Warehouse should require 3 Warehouses level 20 as prerequisite and a Great Granary 3 Granarys level 20. What do you guys think about this solution?

Hey guys. For the first 7 days all Kings get at least 600 resources per hour by tributes. If the tribute production is below that number, there is a "Start bonus", that boosts the collectable tributes to that number.

Hey guys. I think we will never be able to balance the income of a top King with a Governor. A King can achieve a much higher resource income the same way a top farmer can. The possibility to achieve a much higher income than other players is part of the fun of the game. But with the capped troop building times the higher income can't be converted 1:1 into offensive strengths.

You are right, that the dukes will have a massive influence on the Kingdom system. And of course the whole thing has to feel fair: A higher resource income should always go hand in hand with good strategically decisions and effort of the player. We will closely watch how things develop. Thank you for this interesting discussion! :)

Hey there! Inactive Treasures do not provide anything - even VP. But the change of the Treasure capacity will only be on new starting servers. So for the current .com server nothing changes. For new starting servers we will take care of the problem you mentioned.

Hey guys!

You are right in your assumption: We will adjust the maximum capacity for treasuries to 4000 in order to get more interesting fights between Kingdoms.

We want the Kingdoms to distribute the treasures over several treasuries. At the moment Kings often concentrate defensive troops only on a few villages where they store all treasures. That makes attacks on Kingdoms pretty predictable.
    This change will only be for new starting servers. Also we think about other possibilities to store treasures outside of villages.

If you have any suggestions for that, feel free to post them in the ideas section of the forum! :)