Login

nieuwe speler

• 02 - Wat kan ik doen als ik aangevallen word?

Wat moet ik doen als ik geplunderd wordt?
      Geplunderd worden is wanneer een of meerdere personen je meerdere keren per dag aanvallen om grondstoffen te stelen.
      Basis
      De beste verdediging: De Schuilplaats. Voor de Galliërs onder ons; combineer de Schuilplaats met de Vallenzetter.
      Heel goedkoop en iedere speler heeft ze. Het beschermt je tegen het verliezen van al je grondstoffen. Zelfs al wordt je (nog) niet geplunderd zou je er tenminste een moeten bouwen.
      Zorg ervoor dat de Schuilplaats minstens zo hoog als dat je grondstoffen beschermd wilt zien worden. Een overloop zou niet voor moeten komen.

De Marktplaats
      Grondstoffen die je aanbiedt op de Marktplaats worden ook gestolen op het moment dat de aanvallende troepen voldoende ruimte hebben, nadat het Pakhuis en de Graansilo geplunderd zijn.
      Psychologisch aspect
      Weten hoe het spel gespeeld moet worden is een ding, maar goed kunnen onderhandelen en diplomatieke technieken beheersen is minstens net zo belangrijk, in het bijzonder voor de verdediger.
      • Blijf te allen tijde kalm en vriendelijk.
      • Vrienden in de buurt kunnen behulpzaam zijn.
      • Verdedig jezelf op een creatieve wijze.
      • Bedenk van te voren de mogelijke consequenties.
      • Ga niet pruilen als je verliest.
      In het begin wil de aanvaller slechts grondstoffen. Als je direct begint met beledigingen zal de aanvaller meer willen en wordt de situatie alleen maar erger.
      Strategieën
      Het doel van elke strategie is dat de aanvaller uiteindelijk niets krijgt en zelfs misschien wel troepen verliest.
      De kletskous
      De Schuilplaats is jouw belangrijkste "wapen". Zorg dat deze groot genoeg is om er voor te zorgen dat zelfs een Germaan niets steelt, ook al ben je een halve dag niet online.
      • Bouw iets.
      • Stuur je grondstoffen weg.
      De Egel
      Bescherm de grondstoffen via "De kletskous". Aanvullend hierop bouw je een fatsoenlijke verdediging (Veldslagsimulator!) die opgewassen is tegen de inkomende aanval.
      Diplomatiek
      Hou de psychologische basis in gedachte van geplunderd worden. De volgende stappen kunnen ook als "psychologisch" gezien worden:
      • Sluit je aan bij een alliantie
        Het doel moet zijn om je bij een alliantie aan te sluiten waarmee de aanvaller niet kan meten. In veel gevallen krijg je de gestolen grondstoffen zelfs terug, maar er zijn ook aanvallers die je aanvallen alleen maar omdat je in een bepaalde alliantie zit.
      • Direct contact met de aanvaller
        Een gevaarlijk onderwerp, Er is een gigant die een dwerg plundert, waarom zou hij stoppen? - Precies!

Er is maar een goede rede; beleefdheid, en dat is ook wat jouw bericht uit zal moeten stralen. Een goed en vriendelijk bericht met een pleidooi waarom de speler zou moeten stoppen met plunderen. Onthoud ook dat de meeste spelers een bericht als "PLEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASE" vaak eerder irritant vinden dan dat het je helpt.

Uiteraard is er geen garantie dat de speler ook daadwerkelijk zal stoppen met plunderen, maar in de meeste gevallen zal het je wel helpen.

Als je niet zeker bent dat je instaat bent een goed en fatsoenlijk bericht te schrijven, doe je er beter aan helemaal niet te schrijven. De aanvaller zou zich beledigd kunnen voelen en de aanvallen alleen maar in aantal op kunnen voeren.

:D
    • rissi heb ik hem ook al gezegt helaas farmde ik hem niet :P
      maar leden van mijn kr heb dan ook proberen uitleggen dat hij hen moet contacteren maar tevergeefs

toen hij mij bleef schrijven en ik hem diezelfde tips gegeven heb ben ik hem ook maar beginnen farmen ;)

• Baracca 07.06. | 09:34 Zou graag hebben dat razorbitexl en smurfin mij met rust laten, heb vijf aanvallen van hun gehad, had het al moeilijk en heb nu niks, leuk he speel pas 3 weken.
      • Baracca 07.06. | 14:18 begin het op mijn heupen te krijgen he dat ik belet wordt door RazorbiteXL om verder te spelen he, heb nog amper iets
      • fatstep 07.06. | 14:59 kan ik niet veel aan doen hoor
        beter hun persoonlijk aanspreken

schuilplaatsen bouwen en def/vallen maken ;)
    • @Ambiorix#NL, zo zit het spelletje eenmaal in elkaar: Farm of word gefarmd!

• Het punt is, ben je een gefarmde speler en laat je niet zien dat je actief handelingen neemt om niet meer gefarmd te worden (zij het troepen trainen, je GS verbruiken, een Schuilplaats(en) bouwen), dan heeft iemand die je farmt je ook veel liever als een farm dan als een vriend. Word je namelijk dan ooit op een dag aangevallen en dreig je weer een farm te worden, weet je nog steeds niet wat je ertegen moet doen en ben je niks meer dan een blok aan het been.
      • Ga je wel actief te werk om uit de "farm"-status te komen, dan ziet men dat. Dan komen en rapporten terug waarbij de troepen van anderen op pad zijn geweest en met lege handen terugkomen. Actieve spelers zien dan dat jij niet "farm-waardig" bent, ze kunnen namelijk net zo goed hun troepen elders sturen opdat ze niet met lege handen terugkomen. Ook kan het zijn dat men je dan pas respecteert als speler en er een Koning ergens is die je aan zijn/haar zijde wil.
      • Ga je op het forum door hoe je nu doorgaat, blijft mensen bombarderen met IGMs en doe je verder niks om uit je "farm"-status te komen, dan kan je net zo goed nu je account op delete zetten.
    • Ambiorix#NL wrote:

wil best uit da farmgedoe komen maar die Legacy alliantie belet mij dat, vandaag 5 aanvallen van hun gehad, niks hebben ze meegenomen en toch blijven ze komen.
      Ja, luister eens, als jij niet laat zien dat je actief iets doet om er uit te komen, zal diegene(n) die je aanvalt/aanvallen heus niet denken dat je een aanwinst bent als je aan hun zijde speelt.

-Stal troepen in Oases en roep ze allemaal tegelijkertijd terug voordat een vijandige aanval komt.
      -Train Scouts. Veel. Heel veel.
      -Maak een GG aan met een Koninkrijk waarvan het Koninkrijk dat je blijft aanvallen een vijand is en vraag hen om hulp.
      -Laat de tegenstander niet alleen met lege handen terugkomen, laat ze ook verliezen leiden.
      -Doe iets nuttigs

Laat vooral zien dat je weet hoe het spelletje werkt en hoe je je uit een situatie als deze kunt werken.

Maar wat je ook doet, ga vooral niet doorzeiken op een forum, want zo laat je zien dat je absoluut niet weet hoe het spelletje werkt en je beter een farm bent dan een vriend. Zo is het nou eenmaal.
    • Kan een MH even naar deze speler kijken? In verband met meerdere accounts op 1 server?

Baracca:
      doe maar hoor, zit nu tenminste in een goede kr waar ze klaar staan om te helpen in plaats van mij van de kaart te vegen
      Baracca:
      weer op weg? denk nie dat het je veel gaat opbrengen weer, tot zolang dat hier bestaat worden de bouwstoffen verstuurd naar mijn ander account, hoef ik ze niet te roven
    • RazorbiteXL#NL wrote:

Kan een MH even naar deze speler kijken? In verband met meerdere accounts op 1 server?

Baracca:
      doe maar hoor, zit nu tenminste in een goede kr waar ze klaar staan om te helpen in plaats van mij van de kaart te vegen
      Baracca:
      weer op weg? denk nie dat het je veel gaat opbrengen weer, tot zolang dat hier bestaat worden de bouwstoffen verstuurd naar mijn ander account, hoef ik ze niet te roven
      wij zijn broer en zus, het andere account is van mijn broer die ik nu voorzien van bouwstoffen zodat jullie ze niet kunnen roven.
      En voordat jullie beginnen over meerdere accounts, hier een conversatie van je leider en mij, dus hou eens op over meerdere accounts:

• Baracca07.06. | 17:20hoe heb jij die medailles verdient? door kleinere spelers aan te vallen gelijk mij

• fatstep07.06. | 17:21door 100acc's te maken en die dan te farmen :)
      • Baracca07.06. | 17:21ik heb er een en nu maak jij het met je bende kapot

• fatstep07.06. | 17:22mijn bende XD haha
      • Baracca07.06. | 17:23ja uw bende waar jij geen gezag over hebt want ze luisteren niet

------------

@Gianus_COM wat heb je tegen legacy dat je hem tips geeft om def te stallen :o

fatstep_COM wrote:

zelf op forum is t iedereen tegen ons :p
      Mja, dan moet je eens gaan beginnen beseffen dat er al meerdere spelers zijn die jullie speelwijze zat zijn.